Januárban még be lehet adni az igénylést az adókedvezményre
Tisztelt Adózók!
A közösségi oldalakon nagyon sok téves információ jelent meg az építményadó és telekadó változással kapcsolatban.
A rendelet a jogszabályban előírtaknak megfelelően kihirdetésre került, felkerült a város honlapjára és a Nemzeti Jogszabálytárba. A tavaly decemberi Pomázi Polgárban részletes tájékoztatást közöltünk a rendeletmódosításról.
Az adórendelet módosításáról szóló korábbi tájékoztatás itt érhető el.
Minden adózónak nem tudunk kiküldeni nyomtatványt, az adókötelezettséget érintő változások bejelentése (pl. eladás, vásárlás, kedvezmény igénybevétele vagy megszűnése) eddig is az adózó kötelezettsége volt, a bejelentés határideje mindig is január 15-e volt, amiről minden év elején tájékoztattuk az adózókat.
A kedvezmény igénybevételéhez szükséges építményadó adatbejelentési nyomtatvány letölthető az oldal aljáról, az Adóhatósági Osztály nyomtatványai közül, személyesen átvehető az Adóosztályon vagy az Ügyfélszolgálaton (Luppa Vidor utca 12.).
Elektronikus benyújtásra az E-Önkormányzat Portálon Ügyfélkapus bejelentkezést követően van lehetőség. Az elektronikus nyomtatványban az "A" jelű betétlap X. pontjába szövegesen lehet leírni, hogy milyen kedvezményt szeretne igénybe venni az adózó. Itt fel kell tüntetni az eltartottak számát, nevét, születési dátumát, lakcímét és csatolni kell a szükséges igazolásokat (16 év felett iskolalátogatási vagy a tartós betegségről, fogyatékosságról szóló igazolás).
A változásbejelentők feldolgozása folyamatosan történik. Aki január 15-e után nyújtja be, az is meg fogja kapni a kedvezményt, de amennyiben ez már a nyitóállomány elkészítése (kb. január vége) után kerül benyújtásra, nem tudjuk a márciusi adóbefizetésnél érvényesíteni, majd csak a szeptemberi előírásban, de természetesen a teljes évre vonatkozó összegben.
Itt is felhívjuk a lakosság figyelmét, hogy megváltozott a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadása. Pénteki napokon a rezsiköltségek csökkentése érdekében a hivatal épülete zárva tart, otthoni munkavégzés történik, ezért ügyfélfogadás nincs, de telefonon az ügyfelek elérik az ügyintézőket.
Építményadó, telekadó ügyek: (26) 814-303 vagy (26) 814-322
Iparűzési adó ügyek: (26) 814-321
Méltányossági és végrehajtási ügyek: (26) 814-325
Adó- és értékbizonyítvány ügyek: (26) 814-322
Osztályvezető: (26) 814-320
Ügyfélfogadás: Hétfő: 13-17
Szerda: 8-12 és 13-16.30
Péntek: április 15-ig nincs ügyfélfogadás
Pomázi Polgármesteri Hivatal
Önkormányzati Adóhatóság